понеделник, януари 31, 2005

HR среща Казанлък, сесия №2

21 януари 2005 г., петък
Сесия №4: "Системата от бонуси и социални придобивки като инструмент в Човешките ресурси; Груповото застраховане като основна социална придобивка"
Водещи: Таня Караджова, Мениджър Човешки Ресурси, Сименс КОМ; Мариана Стоянова, Мениджър Групово Застраховане, AIG Life Bulgaria

Целта на презeнтацията бе провокиране дискусия на тема как използваме бонусната система и системата на социалните придобивки. Презентирането бе структурирано в две части: общи постановки по темата и опитът на Сименс КОМ.
Основни акценти от увода по темата:
- Бонусният пакет не е самоцелен инструмент, а част от общата програма за възнаграждение, мотивация и задържане на служителите в компанията. Много е важно служителите да разбират и оценяват инвестициите, които работодателят прави за тях, както и начина на тяхното комуникиране.
- По колко и какви "яйца" трябва да слагаме в кошницата - от всички възможни средства, компанията подбира тези, които най-добре "лягат" на конкретната ситуация в компанията и визията на ръководството за изграждане на точния баланс между заплащането, мотивирането, развитието и задържането на квалитетния персонал;
- Бонусната система трябва да поддържа баланса в йерерхичната структура на организацията. Готови ли сме да преминем напълно към западния модел на мотивиране на служителите в България? Балансът между макроикономичуските условия в страната и корпоративните стандарти;
- Социалните придобивки - меню с много опции (или за всекиго по нещо);
- Основни акценти от опита на Сименс КОМ: През последните 4 години, компанията претърпя сериозен ре-инжениърънг в организацята и корпоративната си култура. Изграждането на ефективна бонусна система бе ключов момент от общата концепция на това преструктуриране. Най-важното:
§ структурата на заплащането е с фиксирана и променлива част ( бунуси);
§ допълнителните плащания да се обвържат с резултатите на фирмата, отдела или отделния служител;
§ бонусната система е категоризирана спрямо длъжностните нива в организацията, като вид на целите и съотношение променлива/фиксирана част;
§ договарянето на годишния бонус на служителя се извършва в писмен вид - конкретизират се целите и начина на калкулация на реализацията на целите;
§ при изплащането на бонуса, служителят получава в писмен вид начина на калкулация на сумата на бонуса;
§ бонусите са винаги обвързани с обективни и измерими цели, отсъства субективният момент в оценяването.
При всичките си достойнства една ефективна бонусна структура не винаги е достатъчна за пълната мотивация на служителите и постигането на необходимия баланс в организацията. Особено в прехода от български тип на управление към корпоротивен-западен. Тук "жонглирането" със социалните добавки е особено важно и ролята на HR в изграждането на подходящата схема e ключова. Най-актуални са всички видове застраховки: медицински, застраховка живот и прочее както и социални разходи за транспорт, купони за храна и др. Точният микс зависи от целите и политиката на компанията, както и предмета на дейност. Социалните придобивки са особено полезни там, където ограниченията на бунусната система не позволяват достатъчна гъвкавост при мотивирането, както за отделни длъжности, така и в постигането на глобалния баланс между целите на организацията и задоволството на служителите.

Мариана Стоянова, Мениджър групово застраховане на AIG Life България
Животозастрахователните Планове като Придобивка за Служителите
I. Животозастрахователните планове:

· Покриват служителите на една компания;
· Финансират се/ платени са от работодателя на 100% или със самоучастието на служителите
· Предлагат покрития валидни в цял свят, 24 часа в денонощие:
o Застраховка “Живот” Застраховката осигурява застрахователна сума в случай на смърт или трайна нетрудоспособност в следствие на злополука или заболяване на застрахования с разнообразни възможности за суми на обезщетение
o Застраховка “Злополука” Застраховката осигурява застрахователна сума в случай на смърт или трайна нетрудоспособност в следствие на злополука.
o Обезщетения при хоспитализация и хирургическа намеса
o Спестовни опции
II. Инструмент За Управление на Човешките Ресурси
· ПРИВЛИЧАНЕ на нови служители (по специално за топ мениджъри)
· ЗАДЪРЖАНЕ на добрите служители ( по специално с високи покрития за застраховка “Живот)
· фокусира се върху грижата на компанията за нейните служителите
o Включва придобивка, която не е задължителна
o Насочена към семейството и децата на служителите
III. Задтрахователни покрития и Премии
Разнообразни възможности за суми на обезщетение в зависимост от
? Позицията на служителя в компанията
? Годишния доход на служителя
В зависимост от избрания план разходите започват от 0.6 % от годишната заплата на служителя.

Въпрос от Елена Тодорова, Проктър енд Гембъл:
Има ли хора на еднакви позиции, при които се прилагат различни бонуси?

Отговор, Таня Караджова, Сименс Ком:
В Сименс бонусната система е обвързана с резултатите от дейността на фирмата. За нас е изключително важно да има прозрачност и да е ясно какво може да получи всеки служител и при какви условия. Бонусната система не обслужва отделния служител самоцелно - тя задава регламента и правилата за цялата организация. Много е важно всеки служител да разбира и оценява това, което получава като допълнетелно възнаграждение.

При изграждането на бонус системата в Сименс Ком предизвикателството беше в обвързването на бонусите с резултатите на компанията/отдела/личния таргет и премахването на плащания от типа на 13 и 14 заплата. Хората бяха несигурни как тези промени ще се отразят на нивото на доходите им и това пораждаше огромна съпротива към промяната.

Как се справихме с проблема - изградихме много добре регламентира система от бонуси, с много ясни правила. Отговорността за опредялянето на индивудуалния размер, и таргетите на всеки служител бе поверена в ръцете на ръководителя на отдела. За успеха на реформата допринесе и начина на комуникиране на програмата към всички служители - освен официалните презентации пред всички служители и в отделите, в интранет мрежата на фирмата бяха публикувани въпроси и отговори свързани с въвеждането на бунусната система и класификатора на длъжностите.

Изградената бонусната система се базира изключително но обективни и измерими цели. Беше преценено, че поставянето на субективни цели ( инициативност, работа в екип например) крие голям риск в постигането на обективна оценка в края на отчетния периода и това би породило напрежение и недоверие на служителите и съответно намаляване на тяхната мотивация. Затова заложихме, изцяло на цифрови показатели с конкретен метод за оценка и генериране на краен резултат със стойностно изражение. При окончателното изплащане на бонуса, всеки служител получава в писмен вид начина на калкулация на сумата, и така постигаме яснота и прозрачност в начина на калкулация.

Бонусната система е свързана с длъжностните нива в йерархията. При по-ниските нива, процентното съотношение на променливата част от годишния доход е по-малко. При по-високите нива е по-голямо. В Сименс таванът за променливо възнаграждение е 40%.

Първата година от въвеждане на бонусите беше най-тежка заради неяснотата от новото бъдеще. След това, като се видя, че системата е работеща, мотивираща и много прозрачна и дава реални възможнасти при много добри резултати да се увеличават доходите повечето поискаха променливата част от годишния им доход да е с по-висок процент.

Как е извършена бонусната реформата в Сименс на практика?
Основната идея - да се премине от твърдо заплащане към комбинирано, обвързано с резултатите на компанията- стартира с оценка на длъжностите и с обвързването им с конкретни нива на възнаграждение. Като резултат се получи ясно структурирана система на годишния доход, с добре дефинирани долни и горни граници на фиксираното и променливото възнаграждение.

Борислав Николов, Софийска Вода. Ротацията на персонала като възможност за идентифициране на служители, подходящи за вътрешно-фирмено, кариерно развитие и елиминиране на ситуации, в които има “незаменими служители”, които няма с кой да бъдат заменени при необходимост.

В Софийска Вода са направили експеримент. Съставили са работна група от сто служителя, на които е представена ротационната програма. Предварително всеки участник е попълнил въпросници, на база на които му е съставен профил. Направените ротации са били насочени към позиции във фирмата, на които е дефинирана възможност за поява на “незаменими служители”. Целта на направените ротации е била да се определи ясно в кризисна ситуация в различни отдели кои служители от други отдели могат да са от полза за излизане от ситуацията, без да пречат или нарушават дейността на отдела, от който са взети.
Изводите от експеримента са, че успешна ротация се осъществява за не по-малко от година. Необходими са много съпричастност на служителите, инат, упоритост и мотивация. От друга страна този експеримент е дал възможност на служителите, които са участвали в него, на практика да докажат уменията си.

Стоян Ганев, Херти-М.
В Херти-М съществува работеща схема за размяна на позициите на персонала. Идеята е размяна на ролите – продавачът става купувач, а купувачът продавач. По този начин се постига голяма степен на разбиране на бизнеса на фирмата като цяло и голяма степен на толерантност и готовност за екипна и междуекипна работа.

Любен Станев, Дипломат - коментар върху работещата в Дипломат бонусна схема
Бонесната схема е обвързана с нивото на моралност и лоялност на служителите и работниците.
Залага се на стандартния пакет стимули и бонуси. Тържествата; събитията, свързани със семействата на служителите; както и паричните премии са важна част от сближаването между хората. Интересни премии, които се дават за прослужено време са: при 15г стаж във фирмата се дават 10 максимални за трудовия стаж на служителя заплати в брой. При 20г стаж - стимулът е 15 максимални негови заплати. В една от фирмите има група от 8 човека, които са силно мотивирани поради вече натрупан голям трудов стаж. Тяхното представяне като служители и работници е по-добро от много от по-новите служители на по-високи нива в йерархията.
Други парични стимули – при едногодишен стаж във фирмата се дават 200,00 лв при излизане на служителя/работника в годишна отпуска и при използването й за активно почиване. За целта се изисква документ за достоверността на активната почивка.

Какво става с хората, които “предават” фирмата и напуснат, за да отидат при конкуренцията, въпреки че е инвестирано в тях.
Хората, които напускат, за да отидат при конкуренцията губят бонусите си – не им се изплаща онази част от бонусите, които са обвързани с тяхната лоялност. За целта бонусите са разделени на две основни части – за резултати и за лоялност. Самите бонуси се изплащат със закъснение от 6 месеца или 1година.

26 коментара:

Анонимен каза...

много интересно, благодаря

Анонимен каза...
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.
Анонимен каза...
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.
Анонимен каза...
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.
Анонимен каза...
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.
Анонимен каза...

администратора сега лижем дрисливия задник на крадлата ли

Zakrow каза...

Този сайт се занимава с HR, а не с лични вражди.

Анонимен каза...

какви лични вражди? става въпрос че се крадат от чужди сайтове информация и се публикува като собствено мнение и препоръки. ами това е грозно и непрофесионално!

Анонимен каза...

Tanya Karadjova
Experienced HR, Business Developer, PR, Consultant, Trainer
Bulgaria
Human Resources
Professional HR, Business Developer, Sales, Trainer, Organisational Coach
Independent Consultant
2010 – 2011 (1 year) Sofia
Dynamic consultant, energised by challenge, supporting start-up, small and medium size enterprises in diverse industries during times of crisis and transition. Providing executive coaching, HR audits, resolving performance problems through professional HR tools,mediation and facilitation techniques.
Owner and Manager
Correct Partner EOOD
2006 – 2009 (3 years) Bourgas
Managing with a partner a start-up business in the area of building construction. Responsible for company development, business processes and relations with customers and institutions.


заро, според търговския регистър на република българия, г-жа караджова е била собственик на фирма "корект партнер"еоод от периода 2004-2006 година. на кого да вярвам? на това, което е написала като трудова автобиография или на търговския регистър? и как може един уважаващ себе си HR, който публикува статии и дава насоки на хората как да пишат своите резюмета, да лъже така безогледно?

Zakrow каза...

И защо това трябва да се пише тук?
Тук става дума за среща, станала преди близо 7 години. Информацията е коректна.

С какво съм намесен аз или JobTiger в последващи събития?

След като ми отговорите, по възможност с името си, ще реша дали да оставя или премахна коментара?

Анонимен каза...

Потребителите на нет-пространството са консуматори на информация и разбира се очакват обективна такава. И в този случай се получава следната ситуация. Събрали са се ръководители на разни компании на среща, разискват, дават акъл кое как да стане, и обикновенния човек, докато чете това, което са сътворили на тези срещи, им тцъка с език и им вярва. И си казва:“брей, това са умни глави, учени. Те не биха подвели никого!“ Да, ама Не! Не е приятно, когато те „гледат в очите и те правят на балък“. И конкретно в случая – четеш статиите на една бивша ръководителка, съветвайките кое е правилно и кое не е. Всички знаем, че без добре-построено и правдоподобно резюме и ако не си подготвен правилно за интервю с един такъв ръководител, като дамата, шансовете да получиш работното място се свеждат до минимум. И тогава, когато разбереш, че именно хора, като тази дама, която ти дава тези „безценни съвети“, в един момент плюе на тях, ти започваш да се чудиш :“защо постъпва така? Ами ако и аз взема, че си измисля една добре-седяща за очите трудова биография, дали няма да шашна следващия HR като отида на интервю? Ами ако вземат, че проверят дали написаното в резюмето отговаря на истината? Или по типично балкански манталитет, ще бъдем „дребни тарикати“ и ще гледаме да минем метър? Това си мисля, че го е провокирало горния изказващ/а. Това, че дамата, която Вие (Заро) изглежда познавате, играе нечестно в нет-прространството и заблуждава хората с неверна информация, относно последните години от трудовия си стаж. Разбира се хората са различни – едни това ги впечатлява и негодуват, на други –не им пука. Мен също. Лъжите остават за този, който ги е сътворил. Не случайно има тази поговорка :“На лъжата, краката са къси.“ А истината винаги един ден винаги излиза на яве. На предиш-пишещия/щата бих дал съвет да се фокусира върху други неща и да остане честен пред себе си. А другите – има кой да ги съди!

Анонимен каза...

2649
Бургаският окръжен съд на основание чл. 6 във връзка с чл. 119, ал. 2 ТЗ с решение от 23.IV.2007 г. по ф.д. № 2315/2004 вписва промяна за “Корект партньор” - ЕООД: заличава като управител и едноличен собственик на капитала Радостин Радостинов Иванов; вписва като управител и едноличен собственик на капитала Милена Живкова Иванова; вписва нов учредителен акт.

Източник: http://www.ciela.net/FreeStateGazette/Unofficial.aspx?id=2258


кой е истинския собственик и мениджер на фирмата от 2006 година до сега?

Анонимен каза...

дан.номер 102891172

влизате в търговския регистър, проверявате и разбирате кой е първия и последния собственик и управител на фирмата.

Zakrow каза...

Така.
Първо благодаря за коментарите. Сега ми става доста по - ясно какво имате предвид.

Ето и няколко съображения от мен:
1. Аз пиша с името си. Съвсем лесно е да разберете кой съм и какъв съм. За по-ясно: Светлозар Петров, Управител на JobTiger, организатор на описаните тук срещи. Ако искате от мен реакция, най-лесно е да опишете случая си, но не анонимно. Всеки може да пише анонимно. Което се и случва.
2. Естествено, че познавам Таня Караджова, както и почти всички хора в HR професията. Най-малко сме били на тази среща.
3. Статията тук или ако искате - протокола от срещата, отразява сбирка, случила се на 21 януари 2005 г., както е видно. Вижда се кои са били изказвалите се, за кои компании са работили и от чието име са говорили. Казаното е било истина там и тогава (21 януари 2005 г.). Не виждам да твърдите, че Сименс КОМ не са имали такива политики, които г-жа Караджова в качеството на HR е изпълнявала?
4. Нищо в този сайт не засяга и не твърди неща за по-късния живот на тези хора. Той не е моя и на JobTiger работа.
Това е сайт с архиви на протоколите от тогава и бих приел с удоволствие коментари по същество за обсъжданите теми и казуси.
Това е достатъчно видно в сайта.
Какво е правила след това г-жа Караджова, честно казано не знам, но съм убеден, че каквото и да е то, то няма връзка с написаното тук и нашата компания, независимо дали е добро или лошо.

Предвид всичко по-горе продължавам да настоявам, че каквото и да имате да делите, не му е тук мястото. Има си официални инстанции за всички тези неща.

Анонимен каза...

Заро,

Не мога да разбера единствено защо продължавате да отделяте време и внимание на анонимни и очевидно злонамерени автори, които преследват някакви си свои цели. На тях им повтарям това, което казвате и Вие - не е тук мястото за уплътняване на свободното им време. Не мога да допусна, че един активно ангажиран човек би имал време и търпение да злослови така анонимно и настървено срещу някого! Не е случайно, че не застава с името си - няма как да направи това! Не съм адвокат на г-жа Караджова, тя няма нужда от моята защита, но ми е писнало от Гочоолу-Дочоолу, които си избраха за ново поприще за попържане Интернет. Хайде холан, спрете се, бе хора, стига жлъч, да не се задавите със злобата си!

Анонимен каза...

няма злоба, колега анонимко. има обективност. и това е самата истина. който е лъжец, си остава цял живот такъв! нали? а госпожата да вземе да си оправи трудовата биография, че става смешна с тези измислици. дори не иска да напише, че е била учителка по английски през последната година, а си измисля някакви длъжности, на които само тя си вярва.

Анонимен каза...

Позволете и аз да вмента едно две изречения.
Ето една статия http://old.duma.bg/2004/1104/171104/obshtestvo/ob-3.html , където четем „златни правила“ за това как да се представим успешно по време на интервю. Статията е написана от самата госпожа Караджова. Но, има един абзац:
– „И... не лъжете!
Бъдете естествени и непринудени, изтъквайте най-силните си страни. Вашата честност ви показва като коректен човек.“
Ето това сега се питам? Да лъжа или да не лъжа като си пиша резюмето? Ако трябва да следвам примера на г-жа Караджова ще излъжа, а аз искам да съм „коректен/а“ ( както ни съветва самата тя)? Сложна ми е дилемата! И се нуждая от помощ!

Zakrow каза...

Съвсем сериозно и за последен път ви предлагам да си изместите спооровете някъде другаде. В друг сайт, в съда, на улицата, където решите...

Всички тези неща не засягат JobTiger, не засягат и HR срещата, която се коментира в статията.

Следващото ми действие ще е да изтрия и забраня коментарите.

ПП: По повод на:

"Ето това сега се питам? Да лъжа или да не лъжа като си пиша резюмето? Ако трябва да следвам примера на г-жа Караджова ще излъжа, а аз искам да съм „коректен/а“ ( както ни съветва самата тя)? Сложна ми е дилемата! И се нуждая от помощ!"

Ако се нуждаете от кариерна консултация, можете да я получите между 9 и 18 часа в работни дни в нашия офис.

Анонимен каза...

благодаря за загрижеността, но нямам нужда от професионална консултация. обаче Вашата приятелка се нуждае от такава и ще е добре да й помогнете професионално и достоверно да си напише резюмето.
весели празници и успешна нова година!

Анонимен каза...

ще помоля админа да изтрие всичките анонимни коментари. наистина не засягат темата.
поздрави
т.к.

Анонимен каза...

Какво наистина е прошката ? Разбрахме ли този урок? Разбрахме ли какво всъщност означава да прощаваш ? Разбрахме ли какво носи опрощението ? Много ми се иска да повярвам, че сме, но истината е, че това не е така. Остава ми надеждата и вярата, че не е далеч времето, когато ще разберем прошката. “Око за око, зъб за зъб” гласи закона за отмъщението, но да отмъстиш за причиненото ти зло означава да се изравниш с неговото ниво.

Да пратиш по дяволите цялата си лична ценностна система по и да се принизиш до нивото на агресора, да пикаеш на принципите си и да заиграеш неговата игра. Някой ви причинява болка или неудобство и вие задължително трябва да си го върнете, но това означава да слезете на неговото ниво. А може и да го подминете в падението си в стил “Око за две, зъб за чене”. Щом отмъщението е принизяване, то какво е опрощението? Извисяване ли е ? Да, опрощението е именно извисяване, възнесение! Днес никой нямаше да знае кой е бил Христос или какво е извършил просто, защото историята щеше да приключи със смъртта на му, това щеше да бъде краят. Нямаше да има възкресение или възнесение, нямаше да го има христовия завет, нямаше да ни има и нас днес !

Научете се да прощавате, научете се да прощавате на тези, които ви нараняват. Много често те дори не си дават ясна сметка, че го правят! Те дори не осъзнават, че са ви наранили и вие таите гняв и омраза в сърцата си към тях ! Омразата е най-силната отрова и тя ще разяде сърцето ви отвътре, ще го унищожи, ще унищожи и вас. Ако обаче простите, няма да има омраза в сърцето ви, то ще е чисто и леко. Ще пърха радостно в гърдите ви и ще се радва на всичко живо, на всичко красиво, ще се радва на Живота.

Ако вие не се радвате на Живота значи на много хора има да прощавате, много чернилка и неприязън сте събрали в сърцето си. То е станало мръсно и тежко, оковано е във вериги. Как тогава да ви е леко и приятно да живеете като сърцето ви така страда ? Как да се радвате на живота като имате буца, камък тежаща няколко тона вместо сърце? Не можете да се радвате, как ще можете? За да се радва човек трябва да има чисто и леко сърце, което да трепка и подскача в гърдите му, да не е обременено и затлачено от негативизъм.

Простете, опростете се, простете първо на себе си, след това на хората, които обичате и най-вече на хората, които не обичате. Опростете най-вече хората, които са се провинили пред вас и камък ще ви падне от сърцето ! Камък ли? Та то е цяла канара! Ще видите колко леко и приятно ще ви стане. Защо ли? Защото ще се издигнете над отмъщението, над злобата, над гнева, над омразата. Това е канарата, която смазва сърцето ви, това е канарата заради която едва едва дишате. Когато простите тя ще падне от вас, вие ще се издигнете над нея. Ще дишате леко и свободно, ще сте истински свободни, няма вече да има какво да ви тежи и ограничава, сърцето ви ще е чисто и леко. Вместо с мрак и омраза ще се изпълни с красота светлина и любов. Ще се изпълни с тях, даже ще се препълни и ще започне да прелива, оставете го да прелива, то е чаша.

Тази чаша трябва винаги да прелива от красота и любов. Не мога да ви опиша колко невероятно прекрасно и приятно е да се живее с чисто сърце, трябва сами да го изпитате, за да ме разберете. Простете първо на себе си, след това на хората, които обичате и най вече на хората, които не ви обичат, защото чрез прошката вие сте престанали да ги мразите, чрез опрощаването на дълговете и прегрешенията, които имат те към вас ще се извисите над тях. Ще се издигнете над злобата, над гнева, над омразата, над отмъщението. Ще изпитвате единствено безкрайна лекота и свобода, безкрайна красота и любов! А какво всъщност е прошката ? И кой на кого прощава ?

Откъс от книгата “ФИЛОСОФИЯ НА ЖИВОТА” от Некрос

до този/тоя с анонимките: дано разбере написаното!

Анонимен каза...

до този/тази, за да разбере какво е: Истинската Любов

Истинската любов за много хора е мит, илюзия, химера, фантазия. Да истинската любов наистина е фантазия, един блян, една реализирана мечта между двама души. В днешния свят обаче няма любов, няма много влюбени. Има страшно много двойки, уж влюбени, но тяхното не е любов. Твърде много хора възприемат любовта като обвързване, като нужда като необходимост, даже и като мода., те просто страдат от отчаяна нужда от жизнена енергия, от Живот от Битие и се опитват да си я набавят по всеки възможен начин…

За тях партньора в една връзка е идеалният донор, той е длъжен да ги “обича” да ги затрупва с цялото си внимание, грижи и време, постоянно да е на тяхно разположение и да не им дава абсолютно никакъв повод за ревност. Това си е тирания, а когато се упражнява и от двете страни нещата стават направо невъзможни. Сцени, патологична ревност, изблици на агресия, скандали и какво ли още не са неразделна част от живота на тези “влюбени”, нещо повече за тях това е ежедневие. Те се обсебват един друг, задушават се, оковават се и рано или късно се разделят, за тях връзката е клетка за двама, но Любовта никога не може да бъде клетка или затвор…

Когато човек обича истински той става част от Вселената, самата Вселена, в пълния смисъл на думата. Сърцето му започва да бие с нейния пулс, мислите му (ако има такива по изключение) започват да текат в нейния ритъм. За пръв път той осъзнава реално света, в който живее, съзира хармонията и красотата, съзира цъфналата роза, чува птичата песен, любува се на изгрева и залеза. За него времето е спряло и всеки миг е вечност, една блажена вечност. Влюбеният човек е невероятно чист и красив, той грее, той сияе. Буквално свети и осветява всичко около себе си, той е лек и свободен, освободен. Стъпките му са леки, походката му е грациозна. Той се любува на целия свят и целия свят се любува на него.

Любовта струи през него и се разпръсква навсякъде където ходи, върху всичко, до което се докосне. Влюбеният изпитва нужда да обича, не да бъде обичан, той не обсебва партньора си, не го оковава, а просто го обича. Не изпитва нужда да го променя, защото е безсмислено, обича го такъв какъвто е. Няма обвързване или ограничаване, а освобождаване, разчупване на ограниченията, на границите. Влюбените имат крила и летят, за тях гравитацията не важи, те се носят в небесата с птиците и танцуват с облаците, облаците танцуват с тях. Те пеят слушайки красивата песен на Вселената и самата Tя им приглася.

Истинската любов не е мит, тя не е нито първата, нито петата, нито десетата, нито последната. Тя винаги е една, винаги е нова и винаги неповторима, във всеки един миг... Човек може да се докосне до нея и да я изпита няколко пъти през живота си, дори с повече от един партньор. В различно време от живота си може да обичате различни хора, при това да ги обичате истински. Човек обаче трябва да е щастлив ако се докосне до Любовта дори веднъж в живота си, дори само за един миг. Защото, когато човек обича мигът се превръща във вечност, дори само този един единствен миг е достатъчен, за да осмисли цял един човешки живот...

Истинската любов не е мит, не е приказка за един измислен принц или принцеса, да принца и принцесата са измислица, но Любовта е реалност. Човек просто обича и толкова, няма условия, няма бариери, няма ограничения. Дори няма причина или следствие. Любовта просто я има, тя неуловима, непредсказуема, непринудена, спонтанна, безкрайно красива и освобождаваща. Любовта ти се случва, ти не можеш да я предизвикаш, просто се радваш, когато се появи и пееш песента на Вселената и всяко живо същество ти приглася....

Анонимен каза...

продължение:
Лицето на Любовта

Човек се страхува от любовта заради раздялата, заради това, че може да липсва взаимност, заради това, че тя може би няма да продължи достатъчно дълго... Но това се оправдания илюзии. Истината е в това че човек се страхува да излезе извън границите на собствената си личност. Страх го е от болката да... но това не е истинската причина за страха му. Всеки човек е бил нараняван физически и психически и винаги го е превъзмогвал. Случвало му се е много пъти, случвало се е на много хора, на всеки от нас ! И винаги Животът е показвал едно! Човек е по-силен от болката и без значение колко голяма е тя, той може да я превъзмогне!

Всъщност човек се страхува, не от болката, а от Неизвестността. С болката се е срещал хиляди пъти и винаги я е побеждавал, но Неизвестността е нещо друго . С нея човек не се е срещал никога, доближавал я е, но тя винаги му се е изплъзвала. Неизвестността крие всичко в себе си, всички тайни на Живота. В океана на Неизвестността човек не може да оцелее. Ако се хвърли в него повече няма да излезе. Да от океана ще излезе човек, ще носи същото име и същите дрехи, но няма да е вече същият...

Човекът, който е бил го няма вече, той се е удавил в океана и на негово място от същия този океан на истинския живот се е родил нов човек. Причината, поради която човешкото същество се страхува от Любовта е, че тя е мост към Неизвестността и ако той има смелостта да тръгне по този мост и да достигне отвъдния му край, ще е узнал още една от тайните на истинския пълноценен живот. Живот, в който мечтите не са блянове, а месеци, дни, години, не са нереални напротив те са ежедневието, защото биват изживявани...

Неизвестността означава смърт, Смъртта означава неизвестност. А от тях единствено се страхува човекът. Той се страхува от смъртта, защото знае, че не може да знае какво има от другата й страна, за него тя е неизвестност. Но от друга страна той се страхува от неизвестността, защото тя означава смърт. В нея той може да навлезе, но не и да излезе ...

Но смъртта винаги означава и ново раждане, промяна, обновление. Човек умира и се ражда в Неизвестността, когато изживява Любовта. След нея той вече не е същият и никога няма да бъде. И все пак Любовта е прекрасна, най-прекрасното нещо на този и онзи свят... Чрез нея човек умира и отново се ражда пречистен и обновен, притежаващ нова енергия и желание за живот. Нима тогата тази смърт е толкова плашеща? Моят отговор е НЕ! Нека любовта ме понесе на своите криле, нека ме захвърли в Неизвестността – бездната, в която ще намеря смъртта си... Но в тази бездна ще се роди човек, нов човек преизпълнен с жажда за живот!

Той ще носи спомена за човека умрял в бездната, ще носи най-доброто, което е притежавал мъртвия. Но недостатъците му ще са погребани, защото те, за разлика от човека, не притежават способността да се раждат отново, могат единствено да умрат! Любовта е пътят към тази бездна, но тя е и изходът. Защото тя продължава дори отвъд Смъртта. Болката умира заедно със стария човек, но Любовта остава, тя продължава да живее заедно с новия човек, чрез него... Любовта е Смърт, но и Раждане, възкресение за нов живот, пречистване и обновление, пълноценен Живот!

Анонимен каза...

12 януари - Св. мъченица Татяна

Днес имен ден празнуват Таня и Татяна.
Честито да ти е името, щастливи да са ти дните и с лекота да ти се сбъдват мечтите!
Наздраве!

Анонимен каза...

заро ти от съжаление ли си дал работа на таня?
така поне си оправдава новото резюм, че то предишното беше изтъкано от лъжи.
http://www.jobtiger.bg/obiavi-za-rabota/assistant-to-the-general-manager-1559-2

Zakrow каза...

Което стига - стига.
Помолих и предупредих да спрем с това.

Освен това последното е явно несъвпадение с истината. Не всяка обява, публикувана в Тигъра е на JobTiger. Това предполагам е ясно.

Затова и най-добре - край с коментарите.
Най-малкото това е архив на събития от 2005 година.