понеделник, февруари 04, 2008

HR Среща Хисаря, Сесия No.3: "Кой е по-добър HR"

25 януари 2008, петък
Сесия No. 3: "Кой е по-добър HR – икономистът, юристът, психологът? Как се става HR в България? Какво трябва да бъде образованието на добрия HR? Добри и лоши практики за заемането на длъжността?
Модератори: Бисер Иванов, Управител, Software AG; Анита Станоева - HR мениджър, Software AG.

След проучване в интернет модераторите установили, че най-често HR-ът е жена до 40 години, омъжена с едно или две деца, с опит около 5 години и икономическо образование.

Анелия Горгорова от Key Success Indicators поставя въпроса : Къде е мястото на HR-a в компанията и имат ли служителите респект към човека на тази позиция ? HR мениджърите трябва да се вземат на сериозно и служители да се вслушват в думите им. Бисер Иванов, Управител, Software AG репликира, че респектът се гради. HR-ът сам трябва да се позиционира и наложи там, където му е мястото.

Светлозар Петров, Управител, JobTiger поставя въпроса за баланса между Изпълнителния директор и HR-Мениджъра. И двете позиции са лидерски. Понякога HR-ът се превръща в неформалния лидер в компанията и е трудно да се задържи баланса – все пак HR-а се приема към обслужващата част от мениджмънта.

Анита Станоева, HR Manager, Software AG: Ролята на Мениджъра човешки ресурси е да бъде по средата – подкрепя както интересите на Компанията, така и служителите.

Нели Христова, HR Manager, Economedia, защитава тезата,че HR-ът трябва да подкрепя служителите, само ако в исканията им има бизнес логика. Все пак HR-ът работи за успеха на компанията, а когато служителите са доволни това помага.

Христо Стоянов, HR Manager, ТЕСИ ООД: HR-ът е вътрешен консултант.

До каква степен HR- ът трябва да знае и разбира дейността на компанията – според всички участници – над 70 процента.

Оказва се, че е много трудно и субективно да се изчисли успеваемостта на HR-a?

Десислава Георгиева, HR Specialist, Софийска вода : С какво HR Мениджъра се различава от другите мениджъри ? С различния фокус на работа ....

Кирил Александров от Национален Институт за Помирение и Арбитраж спомена, че работата на HR мениджъра е насочена към процесите. Не може от днес за утре да се постигне конкретен резултат, така както се изисква от другите мениджъри.

Текучеството на персонала в дадена компания и задоволеността им не зависи само от HR-ите.

През 2008 година добрите практики в човешките ресурси трябва да зависят от личните качества и комуникацията изпълнителен директор – HR мениджър.

Боях Страхилов допълва,че добрият HR може да идва и от вън и от вътре в структурата на компанията.

BetterHR.ppt

Няма коментари: