17 юни 2005, петък
Сесия No.3, Паралелна Тема#3: "Управление и развитие на човешките ресурси в малките и средни предприятия"
Водещ: Стоян Ганев, Финансов Директор, Херти-М ООД
Какво отличава малките и средни предприятия (МСП) от другите фирми:
- Ограничен брой наети;
- Сливане на собственост и управление;
- Дейност основно по администриране на персонала – ТРЗ и досиета, което се съвмества от счетоводител и/или секратарка;
- Частично УЧР и нищо по инвестиране в човешки активи;
- Липса на квалифициран персонал, занимаващ се с УЧР – брой наети на 1 човек от УЧР варира от 0 (нула) до 256, без значение дали е българска фирма или смесено дружество;
- Първият HRM е собственика – управител;
- Разнообразие на практиките по набиране, подбор, развитие на персонала – всеки със собствени принципи и методи
Какво да правим:
- Издирване, информиране, мотивиране, манипулиране и др. на управителите-собственици - HRM за полезността от дейност по УЧР, как това се отразява на удовлетвореността на служителите, а от там на печалбата на фирмата;
- Аутсорсинг на част от дейностите по УЧР – през БАУРЧР, през Job Tiger и т.н.
- Връзка през различните организации на МСП – Агенцията за МСП, Асоциациата на МСП, БИБА, БСК, АИКБ и др. за достъп до техни форуми с цел горните две точки.
Няма коментари:
Публикуване на коментар